Heb jij onze nieuwe showreel al gezien?

Afgelopen tijd hebben wij ontzettend veel mooie videoproducties mogen uitvoeren. Daarvoor zijn we onze partners zoals UT, Saxion, Dura Vermeer, TSM, Voskamp en vele andere ontzettend dankbaar voor! Een greep uit deze mooie projecten vind je in onze nieuwe showreel hieronder. Ben je op zoek naar een professionele film voor online of offline gebruik? Laat het ons weten! We denken graag mee.
 
 

Waarom beeld- en kleurcorrecties noodzakelijk zijn

Na het editen is het tijd om de video te perfectioneren door middel van beeldbewerking en kleurcorrecties. Dit is vrijwel altijd noodzakelijk. Beeldbewerking en kleurcorrecties stellen ons niet alleen in staat om de belichting te veranderen, contrasten te vergroten en kleuren te veranderen, maar ook om een geheel eigen look and feel te creëren waardoor het verhaal nog krachtiger bij de kijker over komt.
 
 
Om een voorbeeld te geven van hoe de sfeer tot zijn recht komt door kleurcorrecties hebben we het bovenstaande filmpje gemaakt. Hierin zie je links de beelden rechtstreeks vanuit de camera. Rechts is het gecorrigeerde beeld na het toepassen van beeld en kleurbewerkingen. Voor deze productie in opdracht van de Universiteit Twente hebben we gebruik gemaakt van twee complementaire kleuren namelijk oranje en blauw. Deze ‘Orange and Teal’ kleurenset zijn dus complementair en staan tegenover elkaar in de kleurencirkel, waardoor ze goed bij elkaar passen.
 

Langere Instagram video's maken met IGTV

Spreek je doelgroep aan met langere videocontent 

Doe jij veel met Instagram en wil jij jouw doelgroep nog langere video’s voorschotelen? Sinds donderdag kan dat want Instagram heeft IGTV, een nieuw videoplatform gelanceerd. Op Instagram kun je video’s uploaden met een maximale lengte van 1 minuut. Met IGTV is deze lengte verlengt tot maximaal een uur. Hiermee gaat Instagram de concurrentie aan met YouTube. Je kunt dus als het ware je eigen TV kanaal opzetten.

Vertical and Mobile First!

In tegenstelling tot YouTube is IGTV ontwikkeld voor verticale video’s op volledig scherm, wat betekent dat het is gemaakt voor mobiel. De steeds populairder wordende verticale video’s vond je tot nu toe alleen op Instagram Stories. IGTV content is zowel in Instagram als in de nieuwe IGTV app te bekijken. Zodra je de IGTV app opent, wordt er content getoond waarbij je kunt filteren op video's speciaal voor jou geselecteerd, video's van je vrienden, populaire video's en reeds bekeken video's. Daarnaast kun je video's liken, reacties achterlaten of naar een vriend sturen via een privébericht. 

Bekijk je statistieken en verbeter je videocontent

Net als op YouTube kun je in IGTV je eigen kanaal aanmaken. Bij het uploaden kun je een titel en een beschrijving invoeren. Ook kun je deze video gelijk delen op Facebook. Na het uploaden beschik je over statistieken zoals vind-ik-leuks, reacties, weergaveaantal, gemiddeld percentage van bekeken video en een grafiek voor doelgroepbehoud.

1 miljard gebruikers

Instagram groeit sterk en is vooral onder jongeren populair. Het platform kent nu 4,1 miljoen gebruikers, en wereldwijd zijn er maandelijks 1 miljard gebruikers actief. 

Professioneel aanpakken

Ben jij van plan langere videocontent te delen op IGTV? En wil je dit professioneel aanpakken? Laat het ons weten, we helpen je graag met het produceren van professionele social media content.